အေျခခံပညာက႑၏ ပညာသင္ႏႇစ္ကို သူငယ္တန္း အပါအ၀င္ ၁၁ ႏႇစ္မႇ ၁၃ ႏႇစ္သို႔ ျပင္ဆင္ဖြဲ႔စည္းရန္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနသည္ဟုသိရ ယင္းအစီအစဥ္ႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား၏ သေဘာထားမႇတ္ခ်က္ကို ေတာင္းခံသင့္ေၾကာင္း မိဘမ်ား ေျပာၾကား

Wednesday, July 11, 20120 မွတ္ခ်က္


အေျခခံပညာက႑၏ ပညာသင္ႏႇစ္မ်ားကို သူငယ္တန္းအပါအ၀င္  ၁၁ ႏႇစ္မႇ ၁၃ ႏႇစ္သို႔ ျပင္ဆင္ဖြဲ႔စည္းရန္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား
 ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း အေျခခံပညာ အသိုင္းအ၀ိုင္းမႇ စံုစမ္းသိရႇိရပါသည္။

အေျခခံပညာက႑၌ ပညာေရး ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ပံုစနစ္မ်ားကို
 ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီေစေရးအတြက္ ရည္ရြယ္ကာ ပညာသင္ႏႇစ္မ်ားကိုတိုးခ်ဲ႕ရန္
 ေဆြးေႏြးၾကျခင္းမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆိုပါအေျခခံပညာက႑ပညာေရး ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားသို႔ တက္ေရာက္ေဆြး ေႏြးခဲ့သူတစ္ဦး၏ ေျပာျပခ်က္မ်ားအရ သိရႇိရပါသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ အေျခခံပညာက႑ အနာဂတ္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ပညာေရးေဆြး ေႏြးမႈမ်ားကို ရန္ကုန္ႏႇင့္ ေနျပည္ေတာ္ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမႇ တာ၀န္ရႇိသူမ်ား၊ ပညာေရးဆိုင္ရာ နယ္ပယ္အသီးသီးမႇ တာ၀န္ရႇိပုဂၢိဳလ္မ်ားႏႇင့္ ပညာေရးလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ လူမႈေရး အဖြဲ႔အစည္းမ်ားမႇ တာ၀န္ရႇိသူမ်ား
ပါ၀င္ေဆြးေႏြးေနၾကျခင္းျဖစ္ၿပီး မူလပညာေရး ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ပံုျဖစ္သည့္ အေျခခံပညာကို သူငယ္တန္း အပါအ၀င္ မူလတန္း ေလးႏႇစ္၊ အလယ္တန္းေလးႏႇစ္ႏႇင့္ အထက္တန္းႏႇစ္ႏႇစ္ စုစုေပါင္းအေျခခံ ပညာက႑ စာသင္ႏႇစ္ ၁၁ ႏႇစ္မႇ သူငယ္တန္းမပါ မူလတန္း ေျခာက္ႏႇစ္၊ အလယ္တန္းသံုးႏႇစ္ႏႇင့္ အထက္တန္း သံုးႏႇစ္ စုစုေပါင္း အေျခခံပညာကို ၁၃ ႏႇစ္သို႔ ျပင္ဆင္ဖြဲ႔စည္းရန္လည္း ထည့္သြင္းေဆြးေႏြးလ်က္ရႇိေၾကာင္း သိရႇိရပါသည္။
''အေျခခံပညာက႑မႇာ ပညာသင္ႏႇစ္ေတြ ထပ္တိုးဖို႔ အစီအစဥ္ေတြက လက္ရႇိအေျခအေနမႇာေတာ့ ထည့္သြင္း ေဆြးေႏြးေနၾကဆဲ အဆင့္မႇာပဲ ရႇိေနပါေသးတယ္''ဟု ေနျပည္ေတာ္ရႇိ ပညာေရးစီမံကိန္းႏႇင့္ ေလ့က်င့္ေရး ဦးစီးဌာနမႇ တာ၀န္ရႇိသူတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့ပါသည္။


''အေျခခံပညာက႑မႇာ လက္ရႇိက်င့္သံုးေနတဲ့ စနစ္ျဖစ္တဲ့ သူငယ္တန္း အပါ(၅း၄း၂)အစား သူငယ္တန္းမပါ (၆း၃း၃)ကို ေျပာင္းလဲျပင္ဆင္ ဖြဲ႔စည္းဖို႔အတြက္ ေဆြးေႏြးေနပါတယ္။ ဒါကလည္း ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီဖို႔ အတြက္လို႔ သိရပါတယ္။ ျမန္မာကေလးေတြ အေနနဲ႔ အသက္ ငါးႏႇစ္အရြယ္မႇာ သူငယ္တန္းစ၀င္ၿပီး တစ္ႏႇစ္တစ္တန္း ပံုမႇန္ေအာင္မယ္ဆိုရင္ပဲ အသက္ ၁၄ ႏႇစ္ေလာက္မႇာ န၀မတန္းေရာက္မယ္။  ၁၅ ႏႇစ္ ၁၆ ႏႇစ္ေလာက္မႇာ တကၠသိုလ္ ၀င္တန္းေျဖမယ္။ ႏိုင္ငံတကာပညာ ေရးမႇာက်ေတာ့ အသက္ ၁၂၊ ၁၃၊ ၁၄ ႏႇစ္ေလာက္မႇာ အလယ္တန္းပညာေရး အဆင့္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ စာေပပညာအေျခခံ ေတြအျပင္ လူမႈဆက္ဆံေရးနဲ့ကာယ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးေတြကိုျဖည့္ဆည္း ေပးတဲ့အတန္းအဆင့္ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီေတာ့ ႏိုင္ငံတကာကအလယ္တန္း အဆင့္ သင္ယူေနရတဲ့အသက္အရြယ္ ေလာက္မႇာ ျမန္မာႏိုင္ငံက ကေလးေတြ က တကၠသိုလ္ ၀င္တန္းေျဖဆိုဖို႔ တစ္ခုတည္းကိုပဲ အာ႐ံုစူးစိုက္ေနၾကရေလေတာ့ ျမန္မာကေလးအမ်ားစုက ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ယႇဥ္ရင္ ကာယဖြ႔ံၿဖိဳးမႈေတြ ေနာက္က်ေနတာကို ေတြ႔ရႇိေနရပါတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္စာသင္ႏႇစ္ေတြကို တိုးခ်ဲ႕လိုက္ၿပီး ကာယဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ၊ လူမႈဆက္ဆံေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈေတြအတြက္ အခ်ိန္ယူေလ့က်င့္ ျပဳစုသင္ၾကားေပးႏိုင္ေအာင္ စာသင္ႏႇစ္ေတြ တိုးခ်ဲ႕သြားဖို႔ ေဆြးေႏြး ညႇိႏႈိင္းေနၾကဆဲ ျဖစ္ပါတယ္''ဟု အဆိုပါ ေဆြးေႏြးပြဲသို႔ တက္ေရာက္ခဲ့သူ အေျခခံပညာအသိုင္းအ၀ိုင္းမႇ အၿငိမ္းစားေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးတစ္ဦးက ေျပာျပသည္။

သို႔ရာတြင္ ယင္းကဲ့သို႔ အမ်ားႏႇင့္ သက္ဆိုင္ၿပီး အမ်ားအေပၚ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈျဖစ္ေစသည့္ က႑မ်ားကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ရန္ ေဆြးေႏြးၾကရာတြင္လည္း ျပည္သူလူထုအား ခ်ျပအသိေပးသင့္ၿပီး ျပည္သူ႔ဆႏၵခံယူသင့္ေၾကာင္း ျပည္ သူအမ်ားကလည္း ႐ႈျမင္သံုးသပ္ခဲ့ၾကပါသည္။

''တကယ္ေတာ့ ပညာေရးကို ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီ တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ဖုိ႔အတြက္ဆိုရင္ ပညာသင္ႏႇစ္ေတြ တိုးခ်ဲ႕ဖို႔ ေဆြးေႏြးေနတာထက္ လက္ရႇိ ပညာေရးျဖစ္စဥ္ေတြကိုသာ တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ ေဆြးေႏြးဖို႔ လုိအပ္ပါတယ္။ လက္ရႇိ ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္မႇာက ၿမိဳ႕ျပနဲ႔ ေက်းလက္ေတာင္ မတူပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းသားနဲ႔ဆရာ အခ်ဳိး၊ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္း၊ ေက်ာင္းျပင္ပေရာက္ကေလးသူငယ္နဲ႔ ပညာဆက္လက္ သင္ယူႏုိင္မယ့္ အခြင့္အေရး စတာေတြကို ကိုင္တြယ္ေျဖရႇင္းဖို႔၊ ပညာေရးမႇာ သင္ၾကားေပးမယ့္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ အရည္အေသြး ကိုတိုးျမႇင့္ေပးဖို႔ေတြက အဓိကလိုအပ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြကိုမႇ မေျဖရႇင္းႏိုင္ေသးဘဲ ပညာသင္ႏႇစ္ေတြကိုပဲ တိုးခ်ဲ႕သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျမန္မာ့ပညာေရးဟာ အလႇမ္းက်ယ္ၿပီး အလယ္လပ္ေနသလို ကစဥ့္ကလ်ားနဲ႔ အက်ဳိးမရႇိဘဲ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္''ဟု ၎က ဆက္ လက္ေျပာျပခဲ့ပါသည္။
အေျခခံပညာၿပီးဆံုးရန္ စာသင္ႏႇစ္ ၁၂ ႏႇစ္ (သူငယ္တန္းမပါ) ထားရႇိေသာ ႏိုင္ငံမ်ားမႇာ ထိုင္း၊ စင္ကာပူ၊ မေလးရႇား၊ တ႐ုတ္၊အိႏၵိယ၊ ကေမၻာဒီးယား၊ ဗီယက္နမ္၊ အင္ဒိုနီးရႇား၊ ဂ်ပန္၊ အစၥေရး စသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္ၾကၿပီး ဘ႐ူႏိုင္း၊ အဂၤလန္ႏႇင့္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ မ်ားတြင္ အေျခခံပညာၿပီးဆံုးရန္ ၁၃ ႏႇစ္ ႏႇင့္အထက္ ထားရႇိသည္ဟု သိရႇိရၿပီး ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္ကိုလည္း အလားတူ ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီေစရန္ ရည္ရြယ္ေဆြးေႏြးျခင္းျဖစ္ေသာ္ လည္း လက္ရႇိ ပညာေရးက႑တြင္ ထိေရာက္မႈရႇိေစသည့္ က႑မ်ားကိုသာ တိုးတက္ေရး အတြက္ လုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း အေျခခံပညာေရး အသိုင္းအ၀ိုင္းမႇ သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

''ျမန္မာ့ပညာေရး တိုးတက္မႈဟာ တကယ္ေတာ့ ႏႇစ္ေပၚမႇာ မူတည္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ သင္ၾကားတဲ့နည္းစနစ္နဲ႔ အႏႇစ္သာရနဲ႔ ပညာေရးေပၚမႇာ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈ စတာေတြေပၚမႇာပဲ မူတည္ေနတာပါ။ အဲဒါေတြေပၚမႇာ အဓိကအာ႐ံုစိုက္ လုပ္ေဆာင္ရမႇာပါ။ အဲဒါေတြကို အရင္မလုပ္ဘဲ မႏိုင္မနင္းေတြ ထပ္လုပ္ေနရင္ ျမန္မာ့ပညာေရးမႇာ အားလံုး ပရမ္းပတာ ျဖစ္သြားၾကမႇာပါ။ အက်ဳိးရႇိလာဖုိ႔က ရာႏႈန္းျပည့္ ေသခ်ာမႈ မရႇိလာႏိုင္ပါဘူး''ဟု စာသင္ႏႇစ္သက္တမ္း (၅၀) ရႇိ အၿငိမ္းစား ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးတစ္ဦးက ေထာက္ျပေျပာဆုိခဲ့ပါသည္။
''လက္ရႇိျဖစ္ေနတာက နယ္ဘက္ေတြမႇာ လက္ရႇိပညာေရးစနစ္နဲ႔တင္ မူလတန္းၿပီးဆံုးေအာင္ တက္ႏိုင္ဖို႔က အေဟာသိကံျဖစ္ေနပါတယ္။ နယ္ဘက္တင္မကပါဘူး။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မႇာလည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးတဲ့ မိသားစုေတြမႇာ လည္း မူလတန္းၿပီးဆံုးေအာင္ မထားႏိုင္ၾကတာေတြလည္း ရႇိေနပါတယ္။  တစ္တန္း၊ ႏႇစ္တန္းနဲ႔တင္ ကေလးေတြကို ေက်ာင္းထုတ္ၿပီး အလုပ္ထြက္လုပ္ခိုင္းေနၾကတာမ်ဳိးေတြလည္း ဒုနဲ႔ေဒး အမ်ားႀကီးရႇိေနပါတယ္။ အဲဒီလိုျဖစ္ ေနတာေတြကို အရင္မကုစားဘဲနဲ႔ ပညာသင္ႏႇစ္ေတြ တိုးခ်ဲ႕ဖို႔ စီစဥ္ေနၾကတယ္ဆိုတာက လံုး၀မသင့္ေတာ္ပါဘူး။ ဒီစနစ္ကို လုပ္ေဆာင္ဖို႔အတြက္ ဆရာေတြပိုခန္႔၊ စာသင္ေက်ာင္းေတြ တိုးခ်ဲ႕ ထပ္ၿပီး လုပ္ၾကရမႇာပါ။ ဘတ္ဂ်က္ေတြလည္း အမ်ားႀကီး ထပ္ျဖည့္ရမႇာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေကာင္းေစခ်င္ရင္ ႏႇစ္တိုးတာ အဓိကမဟုတ္ဘူး။ ပညာေရးအတြက္ Facility ေတြ ထပ္တိုးဖို႔၊ ပညာေရးအသံုးစရိတ္ေတြ ထပ္တိုးဖို႔၊ အရည္အခ်င္းမီတဲ့ ဆရာေတြျဖစ္ေအာင္ ျပဳစုေလ့က်င့္ေပးဖုိ႔ စတာေတြကို အရင္လုပ္ သင့္ပါတယ္''ဟု ပညာေရးလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ေနသူ ျပည္တြင္းအန္ဂ်ီအိုတစ္ခုမႇ အၿငိမ္းစားသံအမတ္ႀကီးတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့ပါသည္။

ပညာေရးေပၚလစီမ်ား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ စီစဥ္မည္ဆိုပါကလည္း  ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ပညာေရး ႏႇီးေႏႇာဖလႇယ္ပြဲမ်ား က်င္းပ၍ ဒီမိုကေရစီစနစ္ႏႇင့္အညီ ျပည္သူလူထု၊ မိဘ၊ ေက်ာင္းသား၊ အဖြဲ႔အစည္းအသီးသီး၊ အလႊာအသီးသီး ပါ၀င္ေဆြးေႏြးၿပီး ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ အၾကံျပဳႏုိင္ရန္၊ အဆိုျပဳခ်က္မ်ားအား စနစ္တက် အဆင့္ဆင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ရန္၊ ပညာေရးက႑ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲသင့္သည္မ်ားကို အဆုိပါ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား၌ ထည့္သြင္းေဆြးေႏြးၾကရန္၊ ႏႇီးေႏႇာဖလႇယ္ပြဲမ်ား က်င္းပသည့္အခါတြင္ လည္း ေက်ာင္းသားက႑၊ မိဘက႑၊ ဆရာ့က႑၊ ႏုိင္ငံေတာ္က႑စသည္ျဖင့္ က႑အလိုက္ေဆြးေႏြး အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ၾကရန္လိုအပ္ေၾကာင္း ျပည္သူအမ်ားက ႐ႈျမင္သံုးသပ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကပါသည္။
စာသင္ႏႇစ္မ်ား တိုးျမႇင့္ရန္ ေဆြးေႏြးေနမႈမ်ားႏႇင့္ ပတ္သက္၍ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား၏ သေဘာထားႏႇင့္ အျမင္မ်ားကို ေမးျမန္းၾကည့္ရာတြင္လည္း ''ႏုိင္ငံတစ္ခု တည္ေဆာက္တဲ့အခါမႇာ အညမည ျဖစ္စဥ္ႀကီး သံုးရပ္နဲ႔ ကိုက္ညီမႇ ေရရႇည္တည္တဲ့ခိုင္ျမဲမႇာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအညမည ျဖစ္စဥ္ႀကီးသံုးရပ္ထဲက ပထမဆံုးျဖစ္စဥ္က 'စီးပြားေရး အေျခခံနဲ႔ အေပၚထပ္ အညမညျဖစ္စဥ္'ပါ။ စီးပြားေရး အေျခခံကေတာ့ လူတိုင္းသိပါတယ္။ အေပၚထပ္ အေဆာက္အအံုဆိုတာကေတာ့ စာေပ၊ ဂီတ၊ အႏုပညာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဘာသာေရး၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊  အားကစား စတာေတြပါ။ စီးပြားေရး အေျခခံကို ေျပာင္းခ်င္ရင္ ေန႔ခ်င္း၊ ညခ်င္း၊ တစ္လအတြင္း၊ တစ္ႏႇစ္အတြင္း စီမံကိန္းေတြခ်ၿပီး ၀ုန္းကနဲေျပာင္းလိုက္လို႔ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေပၚထပ္ အေဆာက္အအံုေတြကိုေတာ့ စီးပြားေရး အေျခခံေျပာင္းသလို ေျပာင္းလို႔မရဘူး။ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ စီးပြားေရး အေျခခံေပၚမူတည္ၿပီး သူ႔အလိုလို တေရြ႕ေရြ႕လိုက္ၿပီး ေျပာင္းလဲရမႇာျဖစ္ပါတယ္'' ေတာင္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေနထိုင္သူ ေက်ာင္းသားမိခင္တစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့ပါသည္။
ရန္ကင္းၿမိဳ႕နယ္မႇ ေက်ာင္းသား မိဘတစ္ဦးကလည္း ''အန္တီတို႔ေခတ္တုန္းက သူငယ္တန္းကေန အထက္တန္းအထိ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးနဲ႔ ေက်ာင္းစာကို ေက်ာင္းမႇာသင္ၿပီး အိမ္ေရာက္တာနဲ႔ လြယ္အိပ္ကို ပစ္ခ်ၿပီး မီးကုန္ယမ္းကုန္ပဲ ကစားပြဲဆင္ႏႊဲဖို႔ လံုး ပမ္းၾကတာ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္းပါပဲ။ ညဘက္ဆိုရင္လည္း ၁၀ နာရီေက်ာ္အထိ စာက်က္လိုက္ရင္ပဲ အတန္းထဲမႇာ အဆင့္(၁)(၂)(၃)ကို ေျပးမလြတ္ေတာ့ပါဘူး။ အခုေခတ္ ကေလးေတြကို အန္တီတို႔က သနားမိပါတယ္။ စာေတြကို ေက်ာင္းမႇာလည္း ဖတ္ရ၊ က်ဴရႇင္မႇာလည္း ဖတ္ရ၊ အိမ္မႇာလည္း ဖတ္ရနဲ႔ အိပ္ေရးလည္းမ၀၊ ကိုယ္လက္လႈပ္ရႇားမႈဆိုတာလည္း မရႇိ၊ အဲဒီေတာ့ ကေလးေတြရဲ႕ မ်က္လံုးေလးေတြလည္း မေတာက္ပၾကေတာ့ဘူး။ သိုးကေလးေတြနဲ႔ တူေနတယဲ''ဟု သံုးသပ္ ေျပာဆိုခဲ့ပါသည္။
ဆက္လက္၍ လႈိင္သာယာၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေနထုိင္သူ ေက်ာင္းသားမိခင္တစ္ဦးကလည္း ''ကြၽန္မတို႔ အခုပညာေရးစနစ္နဲ႔ေတာင္ ကေလးေတြကို မူလတန္းၿပီးေအာင္ထားဖုိ႔ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္စဥ္းစားရက်ပ္ေနခ်ိန္မႇာ စာသင္ႏႇစ္ေတြ ထပ္တိုးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကေလးေတြရဲ႕ ပညာေရးက ေတာ္ေတာ္ ခက္ခဲသြားလိမ့္မယ္။ အခုေတာင္ ကြၽန္မကေလးေတြက မိသားစုစား၀တ္ေနေရးအတြက္ကို တစ္ဖက္တစ္လမ္းကေန ေက်ာင္းမတက္ခင္နဲ႔ ေက်ာင္းဆင္းၿပီးအခ်ိန္ေတြမႇာ ေစ်း၀ိုင္းေရာင္းေပးေနရတာနဲ႔တင္ သူတို႔အတြက္ စာက်က္ခ်ိန္ဆိုတာ နည္းေနရတာပါ။ ကြၽန္မ  တို႔လည္း ဒီမူလတန္းၿပီးေအာင္ေတာင္ မနည္းအားတင္းၿပီး ေက်ာင္းထားေနရတာပါ''ဟု ေျပာျပခဲ့ပါသည္။

မည္သို႔ပင္ ျဖစ္ေစကာမူ အမ်ား ျပည္သူႏႇင့္သက္ဆိုင္ေသာ၊ အမ်ားအေပၚ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈျဖစ္ေစေသာ က႑မ်ား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ စီစဥ္ရာတြင္ ဒီမိုကေရစီနည္းလမ္းအရ ျပည္သူလူထုကို ခ်ျပအသိေပး၍ ေဆြးေႏြး အၾကံျပဳခ်က္မ်ား ရယူၿပီးမႇသာ ေဆာင္ရြက္ၾကေစလိုေၾကာင္း၊ သို႔မႇသာ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီေကာင္းမြန္သည့္ ပညာေရးစနစ္တစ္ခု ေပၚထြန္းလာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရးက႑ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေဆာင္ရြက္ရန္ စီစဥ္ေနမႈမ်ားအေပၚ က႑ေပါင္းစံုမႇ ေတာင္းဆိုဆႏၵျပဳခဲ့ၾကပါသည္။

Ref: EMG
Share this article :

Post a Comment

မွတ္ခ်က္ မ်ားကိုလြယ္ကူစြာ ေပးႏိုင္ပါသည္ ။ သို ့ေသာ္ မွတ္ခ်က္မ်ားကို စိစစ္ၿပီးမွ ေဖာ္ျပေပးမည္ ျဖစ္ပါသျဖင့္ ဤစာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ခ်က္ခ်င္း ျမင္ရမည္မဟုတ္ပါ။ မၾကာခင္ ေနာက္တခါ ျပန္လာၿပီး မိမိ၏ မွတ္ခ်က္ကို ျပန္ၾကည့္ပါရန္ ေမတၲာရပ္ခံပါသည္။

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Khumi Media Group - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger