ခူမီးလူမ်ဳိးမ်ားနဲ႔ အနာဂတ္ ေပၚ ဆရာေမာင္ညို၏ေဝဖန္သုံးသပ္ခ်က္

Saturday, June 30, 20120 မွတ္ခ်က္

အနာဂတ္အေၾကာင္း ေျပာမည္ဆိုပါက ေနာက္ေၾကာင္း သမိုင္းအေၾကာင္းကို မေျပာဘဲ ထားခဲ႔ရန္ မျဖစ္နိုင္ပါ။လူမ်ဳိးတိုင္းလူမ်ဳိးတိုင္းမွာ သမိုင္းကိုယ္စီရွိၾကသလို မေရာက္လာေသးတဲ႔ အနာဂတ္ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ အနာဂတ္သည္လည္း ရွိၾကပါသည္။ သမိုင္းဆိုတာ အတိတ္က ျဖစ္ပ်က္၊ တည္ရွိခဲ႔တဲ႔ ျဖစ္ရပ္မွန္ေတြကို ေနာင္လာေနာက္သားမ်ား သိေစဖို႔ မွတ္တမ္း တင္ထားတဲ႔ အရာတစ္ခုျဖစ္သည္။ စာေပ မထြန္းကား ေသးခင္က သမိုင္းရာဇဝင္မ်ားကို နုတ္ရာဇဝင္ျဖင္႔ ေခတ္အဆက္ဆက္ လက္ဆင္႔ကမ္း ခံယူၾကေလ႔ရွိပါတယ္။ သမိုင္းတိုင္းလဲ ဖတ္မွတ္စရာ  ေတာ႔ေကာင္းမည္မဟုတ္၊ သို႔ေသာ္ လူတိုင္း မိမိတို႔၏ ေနာက္ေၾကာင္း သမိုင္းကိုသိသင္႔ပါသည္။ မိမိတို႔၏ သမိုင္းကို မသိပါက မိမိသည္ လူအ တစ္ေယာက္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ သမိုင္းသည္ အတိတ္က ျဖစ္ရပ္ အေၾကာင္းအရာ ျဖစ္သျဖင္႔ အတိတ္တြင္ ထားရစ္ခဲ႔ရန္ မဟုတ္ပါ။ အတိတ္ကို အတိတ္မွာ ထားခဲ႔ပါ ဆိုေသာစကားသည္ ရာႏႈန္းျပည္႔ မမွန္နိုင္ပါ။ အတိတ္က
အေၾကာင္းအရာမ်ားကို အေျခခံျပီး လက္ရွိအေျခအေနတြင္ အတတ္နိုင္သမွ် အစြမ္းကုန္ ၾကိဳးစားမွသာ အနာဂတ္မွာ အမ်ားသူနဲ႔ ရင္ေပါင္တန္း နိုင္မည္္ျဖစ္သည္။ အတိတ္ကို သင္ခန္းစာ ယူရမည္သာျဖစ္သည္။ အတိတ္သမိုင္းမသိပါက အတိတ္ေမ႔သူဟုပင္ ေခၚေစကာမူ မွားမည္ မထင္ပါ။ အတိတ္သမိုင္း တစ္ခုသည္ လူ႔ဘဝ တိုးတက္ေရး တိုင္းတာရန္ အတြက္ အေကာင္းဆုံး တိုင္းတာေရး ကိရိယာ တစ္ခုပင္ျဖစ္ေပသည္။ ကုန္လြန္ခဲ႔ေသာ အတိတ္တြင္ မိမိလူမ်ဳိးမ်ား၊ ဘိုးဘြား ေဘဘင္မ်ားမည္သို႔ မည္ပုံ ေနထိုင္ျပဳမူ ၾကသည္မ်ား၊ မည္သို႔ စည္းလုံးညီညြတ္စြာ ေနထိုင္ ခဲ႔ၾကသည္မ်ားကို ေလ႔လာျခင္းအားျဖင္႔ အခုေခတ္တြင္ မိမိတို႔ ဘိုးဘြားတို႔ထက္ လူေနမႈ အဆင္႔အတန္း ျမင္႔မားေအာင္ ၾကိဳးစားရန္အတြက္ သင္ခန္းစာ တစ္ခုျဖစ္ေနေသာ ေၾကာင္႔ျဖစ္သည္။
           ၂၀ ရာစု ခူမီးတြင္ ျဖစ္ပ်က္ေသာ ခူမီးသမိုင္းကို ေလ႔လာရသည္မွာ ခူမီးလူၾကီးမ်ား၏ လႈပ္ရွားမႈမ်ား ကိုေတြ႔ရသျဖင္႔ ေက်နပ္ဝမ္းသာ အားရမိပါသည္။ ေရွးခူမီး လူမ်ဳိးမ်ားသည္ မ်ဳိးခ်စ္လူမ်ဳိး၊ ရုိးသား ၾကိဳးစားေသာလူမ်ဳိး၊ ရဲရင္႔ေသာလူမ်ဳိး မ်ားအျဖစ္ ျမင္ေတြ႔ရသျဖင္႔ မိမိသည္ ခူမီးလူမ်ဳိး ျဖစ္ရသည္ကို ဂုဏ္ယူသည္မွန္ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ ခူမီးလူၾကီးတို႔တြင္ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ား၊ အစိုးရ အၾကီးအကဲမ်ား၊ အစိုးရ ဝန္ထမ္းမ်ား၊ ပညာေရးဌာနမ်ားတြင္ မူလတန္းျပမွ အလယ္တန္းျပ၊ အထက္တန္းျပ၊ လယ/္အုပ္ ၊ ထက/္အုပ္၊ ျမိဳ႔နယ္ပညာေရးမွဴး၊ ကထိက အဆင္႔ထိ၊ စစ္မႈထမ္းဘက္တြင္လည္း ရုိးရုိးတပ္သားမွ ဗိုလ္ၾကီး၊ဒု-ဗိုလ္မွဴးၾကီး အဆင္႔မ်ား အထိေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဥပေဒေရးရာ ဘက္တြင္လည္း ျမိဳ႕နယ္တရားသူၾကီး၊ ျပည္နယ္တရားသူၾကီး အဆင္႔ အထိ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ခဲ႔ၾက၊ ထမ္းေဆာင္ေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္ကို သိရသျဖင္႔ အထူးဂုဏ္ယူမိပါသည္။ ထိုမွ်မက ခူမီးလူမ်ဳိးအထဲမွ ျမန္မာျပည္၏ အျမင္႔ဆုံး သူရဲေကာင္းဘြဲ႔တံဆိပ္ျဖစ္ေသာ ေအာင္ဆန္းသူရိယဘြဲ႔ကို ဗိုလ္ၾကီးတိုက္ခြ်န္း(မတူပီျမိဳ႕နယ္၊ ေဘြရိန္းရြာဇာတိ) က အရွင္လတ္လတ္ျဖင္႔ ဆြတ္ခူးနိုင္ခဲ႔သည္။ ျမန္မာျပည္ တစ္ျပည္လုံးတြင္ ေအာင္ဆန္းသူရိယဘြဲ႔ ရေသာသူ ၆ ဦးသာ ရွိသည္႔အနက္မွ ဗိုလ္ၾကီးတိုက္ခြ်န္း တစ္ေယာက္သာလ်င္ သက္ရွိ ထင္ရွားျဖင္႔ ေအာင္ဆန္းသူရိယဘြဲ႔ သူရဲေကာင္းအျမင္႔ဆုံးတံဆိပ္ကို ဆြတ္ခူးခဲ႔သည္။ ေနာက္ထပ္ ခူမီးလူမ်ဳိးထဲမွ ပလက္ဝျမိဳ႕ကို ရခိုင္ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္ တို႔သိမ္းပိုက္စဥ္က မေၾကာက္မရြံ႕ ရန္သူမ်ား၏ လက္ထက္မွ ပလက္ဝျမိဳ႕ကို ျပန္ျပီးအရယူေပးခဲ႔ သူမွာ အဘ ဦးထပ္လိႈင္း( သီရိပ်ံခ်ီ သူရဲေကာင္းဘြဲ႔တံဆိပ္ရ) ပင္ျဖစ္သည္။ သီရီပ်ံခ်ီ အဘဦးထပ္လိႈင္း ဦးေဆာင္မႈျဖင္႔ ခူမီးျပည္သူမ်ားပူးေပါင္းကာ ခူမီးတို႔၏ အခ်က္အျခာက်ေသာ ပလက္ဝျမိဳ႕ကို ရန္သူမ်ားလက္ထဲမွ ျပန္ကယ္တင္နိုင္ခဲ႔ၾကသည္ကို ခူမီးသမိုင္းတြင္သိရပါသည္။ ခူမီးလူမ်ဳိးမ်ားသည္ ထိုကဲ႔သို႔ေသာ သူရဲေကာင္း မ်ဳိးႏြယ္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္ကို မေမ႔အပ္ပါ။ တခ်ဳိ႕ေသာခူမီးလူငယ္မ်ားမွာ မိမိတို႔သည္ ခ်င္းအုပ္စုတြင္ လူမ်ဳိးအုပ္စု ၾကီးတစ္ခု အပါအဝင္ျဖစ္သည္ကို မသိဘဲ အုပ္စုငယ္တစ္ခု အျဖစ္မွ်သာ သိၾကပါသည္။ ယခု လက္ရွိ ခ်င္းျပည္နယ္တြင္ အဦးဆုံး အေျခခ်ေနထိုင္သူမ်ားသည္လည္း ခူမီးလူမ်ဳိးမ်ား ျဖစ္ၾကသည္ကို ခ်င္းလူမ်ဳိးသမိုင္း မ်ားတြင္ေတြ႔ရပါသည္။ ယခုလက္ရွိ အေျခအေနတြင္လည္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းဆိုင္ရာမ်ားတြင္ ရပ္ရြာ၊ရပ္ကြက္ အဆင္႔မွ ျမိဳ႕နယ္၊ ျပည္နယ္ အဆင္႔မ်ားအထိ ရာထူးအဆင္႔ဆင္႔မ်ားတြင္ ခူမီးလူမ်ဳိးမ်ားတာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနၾကသည္ကို အထူးပင္ေလးစားဂုဏ္ယူမိပါသည္။ ယခုတြင္ ခူမီးလူမ်ဳိးမ်ားထဲမွာ ေလးစားထိုက္ေသာ သူမ်ားမွာ ယခင္က လူငယ္ဘဝတြင္ၾကိဳးစားအားထုတ္ေသာသူမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။
           ထိုသို႔ေသာ ခူမီးလူမ်ဳိးမ်ား အေၾကာင္းကို သိရွိေလ႔ရာရန္ တတ္နိုင္သမွ် ခ်င္းသမိုင္းမ်ားနွင္႔ ခူမီးသမိုင္းမ်ားကို ဖတ္ရႈေလ႔လာသင္႔ပါသည္။ လူငယ္မ်ားအေနျဖင္႔ အနာဂတ္ကို ေမွ်ာ္လင္႔ေနၾကသကဲ႔သို႔ပင္ မိမိတို႔၏ သမိုင္းကိုလည္း သိထားသင္႔ပါသည္။ သမိုင္းမ်ားကိုေလ႔လာ မွတ္သားေနရုံျဖင္႔လည္း မည္သို႔မွ် ထူးျခားလာမည္မဟုတ္ပါ…သမိုင္းမ်ားအထက္မွ ေကာင္းေသာအရာမ်ားကို သင္ခန္းစာယူျပီး ၾကိဳးစားလုပ္ေဆာင္မႈသာ အက်ဳိးထူးလာပါမည္။ လက္ရွိအေျခအေနအထိ ခူမီးသမိုင္းမွာ ေကာင္းေနျပီး ေရွးခူမီးလူၾကီးတို႔၏ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားသည္ အားက်စရာေကာင္းပါသည္။ ေနာက္ေနာင္လည္း ခူမီးသမိုင္း ယခုကဲ႔သို အျမဲလွေနမည္က မသိနိုင္ပါ။ ေနာင္ ခူမီးသမိုင္းလွဖို႔ မလွဖို႔သည္ ၂၁ ရာစုတြင္ေနထိုင္ၾကေသာ ခူမီးလူမ်ဳိးမ်ား အေပၚ၌သာမူတည္ပါသည္။ အရင္က ခူမီးသမိုင္းကို ခူမီးလူၾကီးမ်ားက ေကာင္းမြန္စြာ ေရးသားခဲ႔ၾကေသာ္လည္း ၂၁ ရာစုတြင္ ခူမီးလူၾကီးမ်ားက ေကာင္မြန္စြာ အဖုအထစ္မရွိ ေရးသားထားေသာ ခူမီးသမိုင္းကို ဆက္လက္ မထိန္းသိမ္းနိုင္ဘဲ သမိုင္းအရုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္သြားမည္ကို စိုးရိမ္မိပါသည္။ သမိုင္းလွဖို႔သည္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္းျဖင္႔ လုပ္ေဆာင္၍မရပါ။ ခူမီးလူမ်ဳိး လူငယ္တိုင္းလုပ္ေဆာင္မွ ခူမီးသမို္င္းလွပလာပါမည္။
ခူမီးလူငယ္မ်ားကို စိန္ေခၚေနေသာ အနာဂတ္
      ၂၁ ရာစု ခူမီးလူငယ္မ်ားကို ေလ႔လာရသည္မွာ စိတ္လႈပ္ရွားစရာေကာင္းပါသည္။ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္း အလိုက္ ေမွ်ာေနၾကသည္ကိုလဲ ေတြ႔ ရပါသည္။ ပညာတတ္ဘြဲ႔ရဦးေရလည္း သိသိသာသာတိုးတက္လာပါသည္။ ခူမီးလူငယ္မ်ားကို ေနရာႏွ႔ံတြင္ေတြ႔နိုင္ပါသည္။ လြန္ခဲ႔ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ခု ခူမီးလူမ်ဳိးမ်ား၏ အေျခအေနမ်ားနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက သိသိသာသာ တိုးတက္ေနသည္ကို ေတြ႔နိုင္ပါသည္။ တိုးတက္သည္ဆိုရာတြင္ မည္သည္႔ဘက္တြင္ တိုးတက္ လာသည္ကိုလည္း သိရွိရန္လိုပါသည္။ အဆိုးဘက္ (သို႔) အေကာင္းဘက္တြင္ တိုးတက္ေနသလား ဆိုသည္ကို သတိျပဳဆင္ျခင္ ရပါမည္။ နိုင္ငံ အႏွံ႔တြင္ ခူမီးလူငယ္မ်ား အေျခခ် ေနထိုင္ လာၾကျခင္းသည္လည္း ခူမီးလူမ်ဳိးတိုး၏ တိုးတက္ျခင္း တစ္ခုဟုဆိုနိုင္ေပသည္။ သို႔ရာတြင္ လူငယ္တိုင္းလိုလိုက ပညာသင္ယူၾကရန္ စိတ္မဝင္စားေတာ႔ဘဲ နိုင္ငံထြက္ျပီး အလုပ္လုပ္ ေငြရွာရန္သာ စိတ္ဝင္စားၾကသည္က ခူမီးလူမ်ဳိးမ်ား၏ အနာဂတ္အတြက္ စိတ္မေအးစရာ အေၾကာင္းရပ္ တစ္ခုျဖစ္လာပါသည္။ မေလးရွားတြင္ ခူမီးလူငယ္မ်ား ၈၀၀ ေက်ာ္ရွိေၾကာင္းကို မေလးရွားရွိ Khumi community ကို ဦးေဆာင္သူ ခူမီးဆရာ တစ္ေယာက္ကေျပာျပသျဖင္႔ မိမိတို႔ ခူမီးလူငယ္မ်ားလဲ ျပည္ပေရာက္ေသာသူမ်ားမနည္းလွေတာ႔ျပီဟူ၍ အစတြင္ ဝမ္းသာ ပီတိျဖစ္မိေသာ္လည္း ခူမီးလူမ်ဳိးမ်ား၏ အနာဂတ္ကို ျပန္စဥ္းစားၾကည္႔ေသာ အခါ ျပည္ပသို႔ ခူမီးလူမ်ဳိးမ်ားစြာ ထြက္ခြါၾကသည္ကို ဝမ္းမသာနိုင္ခဲ႔ပါ။ စာေရးသူသည္ မိမိတို႔ ခူမီးလူမ်ဳိးကို ခ်စ္သည္႔ အေလ်ာက္ ခူမီးလူမ်ဳိး၏ အနာဂတ္ကို စဥ္းစားတိုင္း စိုးရိမ္တုန္လႈပ္မိပါသည္။ မိမိ စိုးရိမ္သည္႔ အေလ်ာက္ ေအာက္ပါ အခ်က္မ်ားကို ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ စဥ္းစားမိပါသည္။ အြန္လိုင္းေပၚေတြ႔တဲ႔ ခူမီးလူငယ္တိုင္းကိုလည္း ေျပာျဖစ္ပါသည္။ လူငယ္မ်ား ျပည္ပသြားျပီး ျပန္မလာနိုင္ၾကလွ်င္ ေနာင္တြင္ ခူမီးလူမ်ဳိးမ်ားကို မည္သူတို႔က ဦးေဆာင္ေတာ႔မည္နည္း။ ေက်ာင္းတက္ရန္ စိတ္မဝင္စား ၾကေတာ႔လွ်င္ ေနာင္တြင္ ခူမီးပညာတတ္ ဘယ္မွာ ရွိေတာ႔မည္နည္း၊ ပညာတတ္မရွိလွ်င္ မည္သူတို႔က ခူမီးနယ္ေျမေဒသ ႏွင္႔ ခူမီးလူမ်ဳိးတို႔၏ တိုးတက္ဖြံ႔ျဖိဳးေရးကို တာဝန္ယူ လုပ္ေဆာင္ ေတာ႔မည္နည္း။ ဒီမိုကေရစီ စနစ္တြင္ မိမိတို႔ျပည္နယ္ ျမိဳ႕နယ္ အလိုက္ ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ၾကရာ မိမိတို႔ ခူမီးလူမ်ဳိးတို႔တြင္ ေျပာတတ္ဆိုတတ္ၾကေသာ ပညာတတ္မ်ားမရွိပါက ခူမီးလူမ်ဳိးမဟုတ္ေသာ တျခားသူမ်ားက ခူမီးနယ္ေျမကို အုပ္ခ်ဳပ္ေပေတာ႔မည္၊ ထိုသို႔သူတပါး၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္တြင္ ေနရပါက ခူမီးလူမ်ဳိးတို႔ ရသင္႔ေသာ အခြင္႔အေရးမ်ားကို အျပည္႔အဝ ရနိုင္မည္မဟုတ္သည္႔ အျပင္ ခူမီးလူမ်ဳိးႏွင္႔ ခူမီးနယ္ေျမသည္ သူတပါး၏ ဝါးမ်ဳိျခင္းခံရမည္..စသျဖင္႔။
     စာေရးသူ ေလ႔လာ သုံးသပ္ခ်က္အရ…ခူမီးလူငယ္မ်ားသည္ စာဖတ္ျခင္းနဲ႔ ေက်ာင္းစာမ်ားအေပၚ စိတ္ဝင္စားသူမ်ား နည္းသထက္နည္းလာပါသည္။ အထက္တန္းေက်ာင္းရွိေသာေနရာတြင္ ဗြီဒီယိုရုံရွိျခင္းက ပိုဆိုသည္ဟုဆိုရပါမည္။ ညေနထမင္းစားျပီးတိုငး္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ႔ ဗြီဒီယိုရုံသို႔သာ တစိုက္မတ္မတ္ သြားေလ႔ရွိၾကျပီး ေက်ာင္းစာကိုမူ အေရးမလုပ္ပါ။ တစ္ႏွစ္တစ္တန္း ေအာင္လွ်င္ ျပီးေရာ႔…ဆိုသည္႔သေဘာျဖင္႔ စာကို မဖတ္ၾကသည္က မ်ားပါသည္။ ထိုသို႔ေသာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားမွာ ဆယ္တန္းေရာက္ေသာအခါ အခက္ခဲၾကဳံရျပီး စာေမးပြဲကို မသမာမႈျဖင္႔ေအာင္ျမင္ရန္ ၾကိဳးစားၾကပါသည္။ တခ်ဳိ႔မွာ ကံေကာင္းေထာက္မစြာ ဆယ္တန္းကို မသမာမႈျဖင္႔ ေအာင္ျမင္ခဲ႔ၾကေသာ္လည္း အဆင္႔ျမင္႔ ပညာသင္ယူေသာ အခါ အခက္ခဲၾကဳံရျပန္သည္။ တခ်ဳိ႕ လူငယ္မ်ားမွာ ဆယ္တန္းပင္ေအာင္ ေအာင္မေျဖခ်င္ေတာ႔ဘဲ ျပည္ပသြားျပီး အလုပ္လုပ္ ရန္သာ စိတ္ဝင္စားသည္။ မိမိ ေက်ာင္းမတက္လိုသျဖင္႔ ျပည္ပတြင္ အလုပ္လုပ္ပါက မိမိ၏ ညီကိုေမာင္ႏွမ မ်ားကို ေက်ာင္းစရိတ္မ်ားေထာက္ပ႔ံနိုင္ေအာင္ၾကိဳးစားသင္႔ပါသည္။ တခ်ဳိ႕မွာ အခက္ခဲရွိျပီး ေက်ာင္းမတက္နိုင္ၾကေသာ ေဆြမ်ဳိးမ်ားကို ေက်ာင္းထားေပးမည္႔အစား ျပည္ပတြင္သြားျပီး အလုပ္လုပ္ရန္ ေငြစိုက္ျပီးေခၚလိုက္ေသးသည္။ ထိုသို႔ လုပ္ျခင္းအားျဖင္႔ ေနာင္တြင္ ခူမီးလူမ်ဳိး ပညာတတ္မ်ား ပေပ်ာက္ျပီး ခူမီးလူမ်ဳိးမ်ား မိမိတို႔နယ္ေျမကို သူတပါးလက္ထဲသို႔ ေရာက္သြားေစနိုင္ပါသည္။ ေငြေၾကးတစ္ခုတည္းျဖင္႔ မိမိတို႔လူမ်ဳိးနဲ႔ နယ္ေျမေဒသကို ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္နိုင္မည္ မဟုတ္သည္ကို သတိျပဳသင္႔ပါသည္။ လူအင္အား၊ ပညာ၊ ေငြေၾကး တို႔ ပူးေပါင္းျပီးမွ သာ အဆင္ေျပနိုင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ေငြေၾကးကို ရွာေဖြၾကသကဲ႔သို႔ပင္ ပညာကိုလည္း သင္ယူၾကရန္ အေရးၾကီးပါသည္။
       မီးမ်ားမီးနိုင္၊ ေရမ်ားေရနိုင္၊ ေငြမ်ား တရားနိုင္၊ အင္အားၾကီးအုပ္စုက အင္အား နည္းေသာအုပ္စုကို နိုင္ေလ႔ရွိသည္မွာ လူတိုင္းသိၾကပါသည္။ ယခုလက္ရွိအေျခအေနတြင္ ခူမီးလူမ်ဳိးမ်ားသည္ စိုးရိမ္စရာ အေျခအေနသို႔ ဆိုက္ေရာက္ေနသည္ကို တခ်ဳိ႕ခူမီးလူမ်ဳိးမ်ားမွာ တုတ္တုတ္မလႈပ္၊ မိမိနဲ႔ မဆိုင္သကဲ႔သို႔ ေနၾကသည္မ်ားလည္း မ်ားစြာၾကသိရပါသည္။ ေခတ္အဆက္ဆက္ ခူမီးမ်ားသည္ (နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္တို႔လက္ေအာက္မွလြဲျပီး) မည္သည္႔ လူမ်ားမ်ဳိးမ်ား၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္သို႔မွ် မက်ေရာက္ခဲ႔ဖူးပါ။ သို႔ေသာ္ ခူမီးလူမ်ဳိးနွင္႔ ခူမီးနယ္ေျမ သူတပါး၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ လက္ေအာက္သို႔ မက်ေရာက္နိုင္ဟု မေျပာနိုင္ပါ။ ၂၀၁၅ တြင္ က်င္းပမည္႔ လႊတ္ေတာ္ေရြးေကာက္ပြဲ ပင္ စိုးရိမ္စရာ တစ္ခုျဖစ္လာပါသည္။ ထိုေရြးေကာက္ပြဲတြင္ လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေနရာ၊ ရာထူမ်ားတြင္ ခူမီးလူမ်ဳိးမ်ားမရပါက ပလက္ဝျမိဳ႔နယ္သည္ အလိုလို သူတပါးလက္ေအာက္သို႔ ေရာက္သြားမည္သာျဖစ္သည္။ အင္အားမၾကီးလွေသာ္လည္း စည္းလုံးမႈရွိေသာ လူမ်ဳိးမ်ားက ပလက္ဝနယ္ကို အုပ္ခ်ဳပ္သြားနိုင္သည္။ ကိုလိုနီေခတ္တြင္ အၾကမ္းဖက္နည္းျဖင္႔ နယ္ေျမကို ခ်ဲ႕ခဲ႔ၾကျပီး ဒီမိုကေရစီ ေခတ္တြင္ အနုနည္းအားျဖင္႔ နယ္ခ်ဲ႕ၾကမည္ကို သတိျပဳရပါမည္။ စိန္ေခၚေနေသာ အနာဂတ္ကို ကို ေအာင္ျမင္စြာ ရင္ဆိုင္နိုင္ဖို႔ လက္တြဲ႔ျပီး အားလုံးၾကိဳးစားၾကပါစို႔လို႔…။
          မွတ္ခ်က္။ မည္သူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ကို အဆိုးဆိုခ်င္သျဖင္႔ ေရးသားခ်င္း မဟုတ္ေၾကာင္းႏွင္႔ အမွားရွိလွ်င္ အျပဳသေဘာျဖင္႔ ေဝဖန္သုံးသပ္ေပးၾကပါလို႔ ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။

                               စြမ္းထက္ေမာင္ (သဇင္ေျမ) ေမလ ၁၊ ၂၀၁၂ တြင္ ေရးသားပါသည္။
Share this article :

Post a Comment

မွတ္ခ်က္ မ်ားကိုလြယ္ကူစြာ ေပးႏိုင္ပါသည္ ။ သို ့ေသာ္ မွတ္ခ်က္မ်ားကို စိစစ္ၿပီးမွ ေဖာ္ျပေပးမည္ ျဖစ္ပါသျဖင့္ ဤစာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ခ်က္ခ်င္း ျမင္ရမည္မဟုတ္ပါ။ မၾကာခင္ ေနာက္တခါ ျပန္လာၿပီး မိမိ၏ မွတ္ခ်က္ကို ျပန္ၾကည့္ပါရန္ ေမတၲာရပ္ခံပါသည္။

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Khumi Media Group - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger